Shs staat garant voor kwaliteit en effectiviteit. We zijn onderdeel van de code sociaal ondernemen, wat simpel gezegd betekent dat we ons volledig inzetten om op een ethische manier het onderwijs te versterken. Geen woekerwinsten of een andere dubbele agenda dus;). Neem vooral een kijkje in ons impactrapport, zo zie je precies wat er gebeurt achter de schermen, we zijn altijd transparant.
Tegelijkertijd vinden we het heel belangrijk om kwalitatief uitstekend werk te verrichten met veel ruimte voor flexibiliteit. Daarom bieden we een grote hoeveelheid diensten aan om iedere school te ondersteunen.
Onze aanpak is persoonlijk en gericht op een hoge kwaliteit en effectiviteit van onze dienst. Voor we starten spreken we het liefste schoolleiders en docenten. Zo krijgen we snel een beeld welke dienst goed past en op welke manier we de dienst kunnen implementeren op school. Hierin hebben we ruime ervaring door al met meer dan 40 scholen door heel Nederland te hebben gewerkt.
Maar, als je snel student(en) nodig hebt kunnen we het voortraject ook overslaan. We kijken dan gezamenlijk naar een zo snel mogelijke opstart. Verder zorgen we altijd voor korte lijntjes door een regiomanager met jouw school te verbinden. Zo nemen we werk uit jullie handen en helpen we met de organisatie en implementatie. Na 6 weken evalueren we met de studenten, docenten en eventueel schoolleiding. We kijken vervolgens wat we beter kunnen doen en passen het gelijk toe.
Onze missie is simpel: we willen een nieuwe generatie verliefd op het onderwijs maken. Daarom houden we ons bezig met het onderwijs duurzaam te versterken. Dit doen we ten eerste door samen te werken met scholen. Ons doel is om studenten via onze bijbaan te interesseren in een vervolgcarrière in het onderwijs als docent. Tegelijkertijd helpen we op deze manier scholen met het verlichten van werkdruk van docenten en krijgen scholieren extra persoonlijke ondersteuning.
Maar er is meer nodig om een nieuwe generatie verliefd te maken op het onderwijs. Zo werken we samen met publieke organisaties zoals de VO-raad vanuit het landelijke platform studentinzetopschool en lobbyen we bij de overheid voor een duurzame aanpak om het lerarentekort terug te dringen. Dit heeft onder andere geresulteerd in een aantal aangenomen moties om het lerarentekort terug te dringen.